Wednesday, February 12, 2014

Tanya Sama Lynnda 04


Anda tanya... Saya jawab
Liz Lan merupakan MUA yang aktif menggunakan produk FCC
Beliau berkongsi persoalannya di dalam grup kami


Soalan saudari Liz Lan: Apakah base makeup FCC yang best?

Berikut adalah contoh jawapan dari saya [FB Personal Saya: Azian Jay]

"Kalau tujuan utk long lasting makeup:
  • jika membuat base makeup menggunakan produk FCC, base yang saya gunakan ialah FCC Stick. Mengapa FCC Stick? Ini adalah kerana ia mengandungi kolagen iaitu bahan asli yang sangat membantu di dalam melembutkan bahagian kulit yang kasar.
  • Bagi melembutkan rough lines (kedut tepi mata dan tepi bibir) saya menggunakan High Performance Foundation (HPF). Ia khas untuk kulit wajah yang banyak berkedut di sekitar bawah mata dan tepi mata serta garisan senyum di tepi bibir area. Untuk finishing saya akan gunakan Wet & Dry 2 Way Foundation
  • jika kulit customer kuat berpeluh atau berminyak saya akan gantikan dengan Stay Matte Foundation. Namun begitu, asas ataupun makeup base tetap saya gunakan FCC stick. Manakala untuk finishing saya akan gunakan Silky Touch Compact Powder.

Kalau tujuan untuk short term makeup dan tidak melibatkan photoshoot dll:
  • Saya hanya gunakan High Performance Foundation dan finishing dengan Wet & Dry 2 Way Foundation saja

BEST product yg saya tak pernah miss guna:
  • Terracotta Powder No 01 utk tulang kening (natural look tak nampak over sangat) & juga untuk menaikkan tulang pipi
  • Liquid Concealer FCC: saya suka guna untuk mencantikkan dan mengemaskan bahagian atas dan bawah kening yang besar dan bersepah

Foundation FCC paling cantik diaplikasikan ke wajah dengan menggunakan Stippling Brush"


Anda ada persoalan? 
Drop me an email, I am more than happy to assists you    

Dapatkan khidmat nasihat daripada pakar anda
Call or SMS 012-2399629
Whatsapp ONLY +6010-5157758
ceo@draz.my

No comments:

Post a Comment

Followers